Upprinnelsen till programmet ska tydligen ha varit att någon ville få bevisat att killen var oskyldig. Sedan uppdagades allt och det visade sig att killen även erkänt vad han gjort. Det kan väl inte Janne Josefsson beskyllas för att ha vridit till ?
Sedan har vuxna människor gått in på nätet och försvarat killen och fördömt tjejen. Är det också Janne Josefssons fel ?
Det var händelsen som sådan vi diskuterade och inte hur JJ har vridit till historien. Om det var din dotter , hur skulle du reagera då ?
Jag har två söner och jag brukar resonera som så att jag kan inte veta vad de gör när inte jag är med. Om någon skulle anmäla dem för något så skulle jag naturligtvis ha svårt att tro det men man måste , även som förälder , se till fakta . Och fakta fanns det i det här fallet. Killen gav sig dessutom på en tjej till som också anmälde honom.
Du tycker det är synd om killen. Tja visst kan det vara det , något står ju uppenbart inte rätt till. Visst ska han få hjälp , och det tror jag han skulle få , men hur tror du ett offer känner sig? Kan du föreställa dig att vara så hjälplös och så desstuom bli utsatt för en hatkampanj ?
Offret måste väl först och främst få hjälp ? Om hon blivit skadad i en bilolycka p g a att en kille kört rattonykter så tar man väl först hand om henne . Så gör man väl oavsett om hon " bara " fått psykiska skador. Honom tar man väl hand om i ett senare skede.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|