CITAT (Fny @ 28-03-2010, 09:21)

Fast det finns ju så många positiva bieffekter av att det pratas mycket sex också. Folk behöver inte längre skämmas för sin sexdrift, framför allt kvinnor får ju hävda sig mer och inte bara vara den passiva parten. Allt snack har ju också gjort att folk vågar prata om sex som avviker från normen, vare sig det rör sig om homo-sex eller fetischer eller bdsm eller vad det nu må vara, vilket jag tror är en väldigt bra utveckling. Allt som folk tidigare behövt smyga med och skämmas för är inte så farligt längre, för folk inser att det är rätt så normalt att vara avvikande, om ni förstår vad jag menar.
Sen är det klart att det finns negativa sidor också. Mer sexprat kan ge prestationsångest, och kan få ungar att börja utforska sex allt tidigare. Ja... Men jag tror ändå att det är en i grund och botten bra utveckling, så länge man även pratar om de allvarliga sidorna av sex också. Inte bara tjo-och-tjim liksom...
Tänk att jag tror att det gör mer skada än nytta, framför allt för yngre människor som väldigt lätt kan få just prestationsångest när i stort sett allt som handlar om sex är såååå normalt. Vem bestämmer vad som är normalt när det gäller sex? Var finns utrymmet för eget utforskande när precis allt står i varenda dagstidning var och varannan dag med rekommendationer om att testa ditten och datten för det är helt normalt. Många tycker inte alls att alla sätt är OK och då kommer prestationsångest och samvetskval som ett brev på posten. Dessutom är det tyvärr oftast unga tjejer som känner att dom måste ställa upp på saker dom inte alls vill. Sex är ju trots allt något av det mest privata vi har. Jag har två döttrar och vi har pratat en hel del om det här och dom tycker inte som du. Att man inte behöver smyga eller skämmas och att man kan prata om sex är bra men det innebär inte att man ska behöva bli matad med sexsnack så det står en upp i halsen varenda dag. Sen kan man ju undra varför en del verkar ha behov av att fläka ut sig och prata om sitt mest intima och privata offentligt. Sex borde väl vara det finaste som finns mellan två människor, inte som att käka vilken morgonmacka som helst.
CITAT (Huggorm @ 28-03-2010, 10:15)

Och höjdpunkten är ju pridefestivalen, men den är det ingen som vågar protestera mot i rädsla över att verka fördomsfull
Varför skulle man protestera mot den????

CITAT (Gita @ 28-03-2010, 10:33)

Håller med, jag tycker att man förstör något privat, spännande och intimt genom att allt skall dissikeras, diskuteras m.m. Kan inte sex få vara något lite hemligt, spännande och privat, det blir mycket bättre då. Ibland tycker jag att alla dessa tidningsartiklar m.m om ämnet gör sex lika lite spännande som att köpa en liter mjölk, och så skall det väl ändå inte vara.
För att återgå till startämnet, jag tycker att rakade underliv är otroligt avtändande och fult, gäller både på män och kvinnor.
Gita
Tog för lång tid på mig att skriva men jag håller med dig fullständigt.