CITAT (Gita @ 28-03-2010, 10:20)

Jag är själv hundägare och brukar ofta ha med mig hunden på jobbet, sitter i eget kontor så det är inget problem. Problemet är att för att komma till jobbet så måste jag gå en gata där väldigt mycket folk rör sig och det är inte en dag utan att flera människor slänger sig över min hund för att gulla och busa. Han "är ju sååå söt" det är inte alls ovanligt att dom till och med ger honom godis, allt detta utan att fråga om det är OK.
Detta gör det väldigt svårt för hundstackarn att veta vad han får och inte får göra och jag tycker nog att man bör fråga först innan man överhuvudtaget rör någon annans hund för det är både stressande och förvirrande för hunden.(och för matte)
Gita
Det är ett riktigt otyg!!!
Min ena hund är lite "fräsig" av sig och inte alls intresserad av att klappas.
Men folk tycks tro, att han är "allmän egendom" och klappar gärna och tyvärr säger till sina barn "den hunden kan man klappa"
Lassiesyndromet lever tyvärr kvar, men det är inte ett lamm jag har i koppel utan en förklädd varg, som inte tvekar att säga ifrån.
Samma med småhundar i flexikoppel, dom kan ju få hälsa och min är så snäll, tycker ägaren.
Visst säger jag, om du vill ha din hund biten så är det ok, för min är inte snäll.
Då brukar dom hala in jycken fort.