Det är betongvägg.
Jo jag är inne på din linje. Blir för mycket krångel att mecka med lister & stuff.
Blir meckigt & trist att riva ner & flytta eluttag med känner jag så då kvarstår att dra ström från annat uttag. Det blir ju inte så jobbigt & enda nackdelen är väl att det blir en sladd längs taket högst upp, men den tänker man kanske inte på ändå.
I det läget så hamnar ju kåpan i höjd som jag vill ha & behöver inte göra om saker.
Jo kakelsättningen är fogad & klar.
Blev f.ö väldigt bra, så det ändrar jag inte på.

Sist var vi inne på bl a diskbänken. Gjorde en deal med killarna som renoverar stammarna hos mig.

De klantade sig lite så tiden drar ut på det, som kompensation monterar de diskbänken.

Sedan hade jag ju ett lysrör. En dag, minns inte om jag skrev det sist, så kopplade renoveringsgubbarna av strömmen. Då kapade jag elledningen. Dubbelkollade med dem, blundade & kapade. Jag lever än.
Där ska en granne som är pensionerad elektriker fixa till nytt uttag så jag kan sätta dit spottar senare.
Allt verkar lösa sig men såfort det är så så dyker ngt nytt upp. Nu blev det den jäkla fläktlåpan. Som jag trodde skulle bli enkelt. Typiskt.
Men blir troligtvis så att jag skippar uttaget som finns & sitter rejält dumt & drar ström från annat.
Negativt där blir dock att alla hyllplan i ett skåp borras hål i & även ytterskåpet på sidan blir ett hål. Plus då sladden som går längs taket.
Jädra skit att inget kan bli perfekt. Hehe
Jaja. Detta var ju småklantigt men när allt monterades ner tänkte jag inte alls på att uttaget kunde sitta & sticka ut i vägen just precis för fläkten.
El hade det suttit 5-7 cm åt ngt annat håll bara så hade jag ju kunnat göra hål i bakre delen av kåpan på insidan, men där det sitter just där sitter motorn i kåpan fast mot väggen. Handlar om en diameter på typ 1 decimeter.
Otur.
Men säg såhär: Man sätter en list på insidan längs kanten. monterar fast kåpan med rejäla skruv. 1,5-2cm ut kommer kåpan sitta. Man tar fram smala lister i plåt & döljer den delen. Det blir inte bra el?
Jämför med det negativa i andra alternativet där sladden syns & jag borrar hål i insidan på skåpen.
Hålen i sig kommer väl inte störa mig men ändå. Mest sladden vid taket som kommer kännas förargligt.