Den här läste jag i tidningen härom dagen.. artikeln handlade om mail som ibland hamnade hos fel mottagare. Säkerligen en skröna - men en rolig sådan!

Ett medelålders par från norra USA längtade till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare. Mannen hade lite längre ledighet och åkte ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade dator och beslutade sig för att skicka ett mail till sin hustru. Han missade dock en bokstav i namnet i mailadressen..
Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just denna dag hade begravt sin make och som nu satt och läste lite e-post med kondeleanser från släkt och vänner. Sonen kom hem och fann henne avsvimmad vid datorn. Han läste på skärmen:
Till: Min älskade hustru
Rubrik: Jag har kommit fram
Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst imorgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas att din resa blir lika problemfri som min.
PS: Det är verkligen hett här nere!