Hej Odla-vänner! Nu är jag tillbaka från min tremånaders Afrikavistelse. Som jag lovade innan jag åkte, så har jag en hel del frön med mig. Men nu tar det lite tid innan jag är hemmastadd, tillbringar mina första dagar med dotterns familj på annan ort... är inte riktigt hemma än!
Jag måste söka bilder och lägga in här, hitta så många namn som möjligt på de växter vars frö jag tagit hem. Sen får ni köpa för en liten-liten peng och betala porto, om ni är intresserade. Tyvärr kan jag ta emot bara väldigt lite frö som utbyte, har inte plats!!
Jag vet - våren är långt kommen, och många frön skulle kanske ha mått bra av att sås mycket tidigare. Men det är inte mycket att göra åt det.
Jag lovar, i början av nästa vecka kommer det några erbjudanden... blommor, träd som kan bli krukväxter, örter, nötter, en mandarin, ett gräs.... En del okända för mig, spännande gåtor alltså, andra välkända.
Jag ska göra presentationen sen på Förkultivering och förökning, när det är dags. Och lägga bilder i ett album.
RitRat
--------------------
/// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika. Och mitt kostval är vegg.
|