CITAT (Aqvakul @ 09-04-2010, 11:19)

Detta resonemang köper jag aldrig, manipulativt och i grunden felaktigt!
Inte nödvändigtvis. Många behöver nog få lite perspektiv på tillvaron. Jag tror det skulle göra svenska folket gott att genomgå en verklig kris, så vi förstår hur bra vi har det.
CITAT (theseraphim @ 09-04-2010, 11:04)

Har tidigare nämt behovet av bättre koll på ekonomin och statskassan bla vad pengarna ska satsas på. Tänkte på ett avskräckande exempel på vad staten inte ska lägga pengar på....SAS! Ett företag som konstant går back för ingen vill åka med SAS, de är inte prispressare och har ingen stabilitetsroll för marknaden men ändå så går staten in gång på gång med MILJARDER och täcker upp, är det någonting som staten bör sälja så är det SAS! Att främja kollektivtrafik är en sak men SAS kvalar knappast in där. Vattenfall likaså, drar in jättesummor som sedan hamnar i investeringar i Tyskland bla, plus riktiga miljöbovar är de också.
För att kunna sälja måste det finnas en köpare. Men över huvud taget tycker jag det är betydligt trevligare att flyga med asiatiska flygbolag. Varken personalen på flygen eller på flygplatserna är speciellt trevliga här i Sverige.
Redigerat av Huggorm: 09-04-2010, 12:43