Jag vill INTE fixa fler turister hit... HÅLL ER UNDAN!!!
Sommartid är det knökfullt av turister här som gör livet surt för oss.(läs MIG) Skräpar ner, fyller badplatser, ockuperar parkeringsplatser så de som behöver rasta (yrkestafiken och genomresande) inte får plats. Kommunen och handlarna i sta'n är givetvis av en helt annan uppfattning-och gnuggar förtjust händerna. (Money talks) Turistbyrån har blivit vald till Bästa Turistbyrån:
"Några motiveringar: Personalen är duktig, snabb och alltid lika trevliga, X Turistbyrå har ett enormt tryck på sommaren och utför jobbet med stjärnglans i förhållande till hur stort X är, , , tjejerna på X Turistbyrå är alltid så glada och vänliga och hjälpsamma trots många besvärliga frågor så fixar de det mesta."
Jag bara undrar HUR man frågat och VEM som svarat??? Det verkar som svarana har varit där många gånger : "alltid" Själv uppsöker jag gärna turistbyråerna (och Biblioteken) dit jag ställer min kosa- men oftast bara EN gång- och tycker jag ALLTID blir bemött trevligt och proffsigt även om mina frågor oftast är udda....
Jag missunnar inte personalen att få beröm och uppskattning-Tvärtom - DE ÄR DUKTIGA!!!! Men det luktar jäv...
Pessimist Jag?? Inte då!! b
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|