Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Övervintra ros utomhus i kruka?
          Fny
          Inlägg 09-04-2010, 09:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Hallå!
          Går det bra att låta rosor i kruka stå kvar ute i krukan hela vintern eller mår den dåligt av det? Jag menar då rosor som är härdiga i vår zon, så spontant tänker jag mig att det borde fungera men vill fråga er innan jag köper. =) funderar på att ge mamma en ros i kruka till hennes balkong, och då vill jag ju veta att den kommer överleva vintrarna! Vad säger ni kunniga människor?

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ålgryte
          Inlägg 11-04-2010, 11:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 16 230

Jag har de senaste 10 åren haft en ros stående på balkongen året om. Jag har skrivit om problemen med ohyra här i tråden tidigare och planterade om den i höstas. Tänk att få vara med om denna kalla långa snörika vinter i ny jord och kruka ! Det har den klarat och jag ska snart klippa ner den och hoppas att problemen med ohyra inte finns kvar.

För ett par år sedan köpte jag en Westling som inte hann komma i ny större kruka före vintern. Den står fortfarande kvar i sin lilla kruka och har också överlevt denna extrema vinter bravo.gif

Jag täcker inte mina krukor alls trots att de är av plast ninja.gif Har tom haft en självvattnande kruka med vattenmagasin som frusit till is och rosen klarade sig angel_not.gif

Mina balkongväxter har en tuff tillvaro i ett blåsigt och regnigt Malmö! Balkongen har varit täckt med 50 cm snö i år!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 16:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon