CITAT (Motti @ 16-04-2010, 23:38)

Vad jag försöker säga är att vi bor inte i hyddor här våra barn har inte Aids eller svälter eller går i trasor eller går en halv mil för att få en dunk smutsigt vatten,DET kallar jag för fattigdom,allvarligt så tror jag inte vi har en uns om vad fattigdom är här i Sverige.Men ingen ska säga att barn svälter i vårt land,ja i så fall på kärlek och omvårdnad-.
Ska man göra jämförelser så ska man väl göra det på ett relevant sätt, dvs vad skälig levnadsnivå är i Sverige. Varför ska svenska barn jämföras med afrikanska barn som har aids och bor i ett plåtskjul? Eller med fattiga jordbävningsoffer? Tycker du att man ska säga till lille Pelle att att han inte får följa med på skolresan eftersom det finns afrikanska barn som är både sjuka och bor i plåtskjul. Det är inte grader av fattigdom i världen vi diskuterar utan fattiga svenska barn för dom finns med svenska mått mätt.
Varför köper du majblomman när du kan skicka pengarna till Afrikas fattiga barn? Du får ursäkta men ditt resonemang gör mig upprörd.