Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> en undran
          boxer2
          Inlägg 16-04-2010, 11:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 15 533

En undran om min tik 20 månader gammal.
          När min mamma ska ta bollen från henne, morrar hon och slår med framtassarna, medans jag kan ta den lätt från henne. Varför gör hon så? Mot mig gör hon inget motstånd alls. Hoppas någon kan hjälpa mig.

--------------------
          Hund och blomälskare zon 1
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Irene_L
          Inlägg 17-04-2010, 13:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Jag skulle träna in kommandot "Loss"...och ge hunden något annat eller godis när den lyder. Jag skulle inte vilja att min hund morrade . Lär den att släppa även om det inte är ägaren som säger till.

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 17-04-2010, 15:26
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Irene_L @ 17-04-2010, 14:18) *
          Jag skulle träna in kommandot "Loss"...och ge hunden något annat eller godis när den lyder. Jag skulle inte vilja att min hund morrade . Lär den att släppa även om det inte är ägaren som säger till.

Instämmer helt!
          Hunden måste absolut lära sig att släppa, i det här fallet bollen, utan att morra!
          Det är din mamma som också måste lära sig att vara mer "dominant" och "ledare".
          Din mamma befinner sig lägre än hunden i rang, tycker hunden. Det kan bli otrevligt & jobbigt framöver!
          Instruera mamma NU hur hon ska agera!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          pejori
          Inlägg 17-04-2010, 16:10
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 17-04-2010, 16:26) *
          Instämmer helt!
          Hunden måste absolut lära sig att släppa, i det här fallet bollen, utan att morra!
          Det är din mamma som också måste lära sig att vara mer "dominant" och "ledare".
          Din mamma befinner sig lägre än hunden i rang, tycker hunden. Det kan bli otrevligt & jobbigt framöver!
          Instruera mamma NU hur hon ska agera!

Precis. Det är nu hon lägger sig till med ovanor, så jobba på och lär mamma bli mer bestämd...OBS!!! inget våld, utan bestämda regler...

CITAT (herkules @ 17-04-2010, 09:07) *
          eller så handlar det inte om "rang" och "ledarskap" öht utan hunden vill ha bollen för den är roligare än din mamma och du förmodligen är en kul typ (roligare än bollen) ... enligt hunden alltså, den är ju inte så gammal.
          varför ta något från hunden om det inte är farligt?

För att man ska kunna ta ifrån en hund saker vid behov, även om det inte är farliga saker.
          Hunden är inte den som ska bestämma när var eller hur, det gör ägaren (mäniskan)
          Man ska kunna ta upp en matskål, eller ett ben, utan att hunden markerar eller morrar.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 03:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon