CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-04-2010, 09:36)

Vi tittar inte heller längre på lyxfällan, jag blir bara förb....... när dom får en resa sedan. S.a.s om du missköter dig så belönar vi dig.
Alla vet att ingen jultomte kommer och betalar mina räkningar om jag lägger dom på hög. Alla vet att om jag handlar för mer än det kommer in då blir det problem.
Elisabeth
Det värsta tycker jag är, att många av dom som fått hjälp, efter ett tag är tillbaka i samma sits igen.
Några har också mage att klaga på att dom fått sitt liv förstört...
Okay, jag tror det var ganska kört ändå, med eller utan lyxfällans hjälp.
CITAT (vildvittra @ 17-04-2010, 16:10)

jag tittar på lyxfällan lite då och då
det jag förundras mest över är hur den mänskliga hjärnan så lätt förvandlar
allting till överlevnad! människor som gråter lilleskutt tårar för att de inte kan behålla sina fyra
fina lyxyachter... som tror att livet går under? hur kan man koppla bort förnuftet helt när man bara vill äga äga äga? (har man inte råd sparar man ju, eller säljer det man köpt)
tycker mig ana en människotyp bland klienterna i lyxfällan- samlare-
sen varierar det en del i _vad_ som samlas...någon finner värde i skrot andra i kläder och accesoarer
men just det maniska samlandet som tagit över människorna på något vis
det som också förvånar är hur många blir alldeles paffa när alla pengar som de gör av med placeras ut på budgettavlan, hur kan man leva med huvudet så långt ner i sanden att man inte ser att man blöder pengar
positiva är dock att folk får hjälp
hur hopplöst det än ser ut så ser det ut att lösa sig i slutändan
är kanske det som är det mest grundläggande i att vara människa, att man kan lära sig att göra på ett annat sätt också.fast det tar ibland längre tid för vissa

Så sant så...