CITAT (Bee @ 18-04-2010, 00:20)

En så förfärlig attityd hoppas jag inte folk verkligen har.
I min familj råder uttrycket "man har räkningar att betala", betydandes att det finns mindre smickrande uppdrag man måste ta för att kunna betala sina räkningar. Det finns absolut inget moraliskt i det. Snarare tvärtom! Man gör vad man kan just då helt enkelt. Om det sen är att ställa upp i tv - så vaddå? Och vad skulle släkten/vännerna tycka om det - vill dom kanske betala räkningarna? Skulle inte tro det.
Den förfärliga attityden finns , tro mig .
Visst ska man betala sina räkningar men om man blivit bortskämd hela sitt liv samtidigt som man i medierna blivit matad med allt om " det vackra folket " och vilka statusprylar man bara " måste " ha så kan det nog gå så illa som det gjort för en del som varit med i lyxfällan.
Jag försvarar dem inte utan försöker se varför det blivit som det blivit. Och så skrevs det om att man tyckte det var fel att ställa upp i programmet . Fel och fel , jag tyckte att det var ganska modigt eftersom man kan bli paria när man gör sådant. Heller inget försvar utan jag tycker bara att man kan tänka sig in i hur det kan bli för dem och varför jag tycker att det är modigt.
Man skäller väl inte på en hund som gör sina behov på grannens trapp utan man skäller på matte och husse som inte fostrat hunden , eller hur ? Det var det jag ville ha fram .