CITAT (ingrid fuxwall @ 21-04-2010, 21:12)

Frågan är hur många av oss här, som suttit på anstalt och som sedan "vågar gå ut och erkänna" vad de tyckte om maten.
Vet ju inte så mycket om att bo på hemmet heller men sambon gör det ju nästan och som jag förstår det är inte den maten så förskräckligt dålig - alltså tycker jag att trådskaparen överdriver den dåliga maten på hemmet, kontra den som hon/han fick på anstallten - berätta gärna lite mer utförligt för oss andra
Har systerson som jobbat som kock på häkte, så litegrann vet jag av mathållningen där iaf.
Känner folk som bor hemma och på hemmet och de tycker INTE om att få en veckas frigolitboxar hemforslade ... aldrig känna doften av matlagning.
Om du hade läst hela trådens alla inlägg så hade du sett att startinlägget inte var mitt,
utan något som "går runt" ... och detta beroende på den frustration många känner pga hur allt
blivit ang mathållning på äldreboenden/hos gamla och sjuka som bor hemma.
Här gjorde man ett försök på äldreboende ... de fick serverat frukost, lunch och trerätters middag ....
som lagades på boendet ... serverades på fint porslin...
kostade mindre än maten som forslades i kantiner från storköket.
Nu vet jag inte om de fortsatt i samma anda, men det visade iaf precis som många andra undersökningar
att storkök och mat forslad i tiotals mil ... inte är billigare eller bättre än den som lagas på plats.