Jag kollade runt i går och nästan allt har klarat sig. Visst har det frusit i topparna lite men ändå.
Linneuis är nästan helt död, bara en liiiiten gren som lever. Funderar om den ska få gå hädan nu.
Raubritter såg svart ut, men kanske kommer nerifrån.
Men i övrigt
Klätterrosor som frusit ner till snögränsen (men alltså ändå har nästan 1m långa gröna grenar kvar) Awakening, Venusta pendula, Rosa helenae.
Gallicorna har knappt frusit alls, men en del grenar har knäckts av snön: Mme Boll, Tuscany superb, Charles de Mills.
Ghislaine de feligonde har frusit ganska mycket men finns gröna grenar som är kanske 2dm långa, så den tar sig nog snabbt på banan igen.
Jan Speck har inte frusit alls, inte heller Crown princess Margaretha (som bott under en plastback hela vintern). <----------- superglad över det!!!!
Hm... mina nyplanterade Duchesse de montebello lever och också Mme Hardy.
Kanadarosorna är alla fina: John cabot, Morden sunrise, Adeladie hoodless, Louise bugnet (full i knopp

) och Morden centenniel.
Rose de recht ser också fin ut
Min lilla vita floribunda lever också om än lite knäckt av snön, Katharina zeimet.
Chloris albaros jättefin, rubignosa helt grön, rosa glauca och findlands vita ros helt oskadda.
Aïcha har inte frusit och inte heller mina tornedalsrosor, men den ena har kluvits mitt i, så jag kanske måste låta den stamrosen gå hädan och ta ett nytt rostskott upp
Dock känner jag mig ändå lite orolig, som sagt var det ju saker som fick stora skador i vårstormarna i slutet av maj förra året. Så jag ropar inte riktigt hej än.
Redigerat av Ezereht: 16-04-2010, 10:13
Temptations come, as a general rule, when they are sought.
-Margaret Oliphant
--------------------
zon 5