Jag har täckt med den gröna vinterväven, men nu vet jag itne var jag ska få tag på mera. Ingen här har den och jag vet inte var jag ska beställa, där jag försökt har dom meddelat "slut hos leverantör". Verkar som att en del ställen i södra sverige har den men det hjälper ju inte mig så mycket.
Antar man kan ta jute/säckväv, men jag gillar inte den. Den är så tung när den blir blöt.
Om du täcker med en plastback, är det bra det finns lite mellanrum mellan den och jorden, en pytteliten springa räcker. Jag tror vinden är värst. Nu när snön smält och dom där isiga vårvindarna blåser har bla madame boll fått skador på grenar som var gröna just efter snösmältningen. CPM är fin under sin back ännu. Har täckt över en del andra på "vindsidan" med diverse bråte jag hittat så dom ska få lite vindskydd. Dom som var täckta låter jag väven vara kvar på. Var och klippte bort lite dött i går med sonen

Kändes härligt med lite trädgårdsarbete!!
Noterade att på Venusta pendula och Honungsrosen att till och med bladen (dom gamla ihoptorkade från förra året) har taggar ... ick!
Temptations come, as a general rule, when they are sought.
-Margaret Oliphant
--------------------
zon 5