CITAT (vitavargen @ 28-04-2010, 22:55)

Det är väldigt viktigt med djurhem men jag lägger mina röster på tråden för kvinnor.
Ju bättre kvinnor mår dessto bättre hinner de ta hand om djurhemmen, för det är kvinnor för det mesta som sköter djurhemmen

Hmm, har du inte alls förstått vad Rättviseförmedlingens förslag går ut på? - det handlar om större representation av kvinnor vid föreläsningar, konferenser, kulturella evanemang etc. Vad du ska ha klart för dig är att förslaget
inte handlar om att kvinnor ska "må bra" så att de bättre kan "ta hand om djurhem". Geee, du skojar väl.
Förslaget "Vi bygger ett djurhem - själva" handlar om
gemensam styrka för djurens väl - om att minska lidanden, och för dom som är alldeles utan egen röst. Vi feminister (ja jag räknar mig som sådan) klarar oss ändå. Skulle gärna vilja ha "allt genast" men det är inte reellt, allra minst genom denna arma tävling. DÄRFÖR LÄGGER JAG MIN RÖST FÖR DJUREN OCH DJURHEMMET.
Ngn påpekar att juryn utser vinnare av de 20 förslag med flest röster som går till final. Javisst. Lätt som en plätt. Läs tävlingsreglerna på sajten (där det f ö äv står "Flest röster vinner ..."). Och juryn väljer vad ...? Utifrån egna personliga preferenser, ideologiska böjelser och politiska korrekthet. Visst. Och röststyrka. Annars kunde man ju skippa röstningen helt. Svårt att få en jury att välja ngt så lågprioriterat och politiskt okorrekt som djurhem då, eller hur. DÄRFÖR GÄLLER STÖRSTA MÖJLIGA ANTAL RÖSTER FÖR DJURHEMMET - OCH HELST EN FÖRSTAPLACERING.
Ursäkta längden på detta inlägg. Men nivån har sjunkit här så ngn måste säga ngt på mer än två rader.
TÄVLINGEN PÅGÅR T O M 1 maj kl 21.00 läste jag idag på sajten. Alla med minsta djurintresse. RÖSTA!