Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Oljeutsläpp igen?
          sqrulan
          Inlägg 01-05-2010, 08:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

ranting.gif Varför lär vi människor inte nåt? Nu ska djuren i havet lida för att vi är idioter!
          Dom pratar om USAs största oljeutsläpp i historien!!!!!
          Måste bara få skriva lite och förundras över hur konstiga vi är! Hur många liknande katastrofer till behöver vi för att FATTA!!!!???

Nu är jag riktigt arg o besviken! angry.gif

Redigerat av sqrulan: 01-05-2010, 08:10

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          theseraphim
          Inlägg 01-05-2010, 11:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Håller med tidigare skribenter att det är hemskt men vårat samhälle är beroende av olja även odlare och sådana här saker är sällsynta som tur är. BP kommer få stå för hela notan då det är deras ansvar och deras olja sådan är lagen även i USA, hörde någonting om 3-4 miljarder dollar i saneringskostnader för BP så som det ser ut idag men det kommer nog att växa, britterna får det kärvt!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 01-05-2010, 11:44
          Länk hit: #3

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (theseraphim @ 01-05-2010, 12:42) *
          Håller med tidigare skribenter att det är hemskt men vårat samhälle är beroende av olja även odlare och sådana här saker är sällsynta som tur är. BP kommer få stå för hela notan då det är deras ansvar och deras olja sådan är lagen även i USA, hörde någonting om 3-4 miljarder dollar i saneringskostnader för BP så som det ser ut idag men det kommer nog att växa, britterna får det kärvt!

Det är småpengar för ett företag som BP. Då kommer nog de ökade säkerhetskrav som säkert dyker upp efter den här olyckan att kännas mer

Citera
          theseraphim
          Inlägg 01-05-2010, 12:17
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Huggorm @ 01-05-2010, 12:44) *
          Det är småpengar för ett företag som BP. Då kommer nog de ökade säkerhetskrav som säkert dyker upp efter den här olyckan att kännas mer

sedan att det händer i stämmningarnas förlovade hemland är inte till fördel för BP, kommer bli många state against BP och civil lawsuit against BP om man säger det så...

Citera
          Bee
          Inlägg 02-05-2010, 21:15
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (theseraphim @ 01-05-2010, 13:17) *
          sedan att det händer i stämmningarnas förlovade hemland är inte till fördel för BP, kommer bli många state against BP och civil lawsuit against BP om man säger det så...

Tror inte det. Är British Petroleum amerikanskt nu tex? Spelar ingen roll. Det hela hände i södern i USA och då är intresset lågt för övriga i USA, Det såg vi tex när Katrina och den efterföljande orkanen (Betty? Eller vad hette den?) öste över Louisiana och framförallt New Orleans. Jag har sällan blivit så lessen! Och det svenska medieintresset nu är väldigt lågt. Vem bryr sig om södra USA:s kust när det finns mer (pengagivande)intressen i Afrika? Var finns Miljöpartiets talare tex?
          Jag har aldrig varit där och jag känner ingen där heller så jag vet inte varför jag känner så starkt för just New Orleans, det bara är så. Kanske för att jag gillar Dr John wink.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 19:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon