Intressant med en tråd om detta då det är något jag klurat på. Jag hade tänkt att fixa ett par murbruksbaljor invändigt klädda med cellplast till i år. Konstruktionen i övrigt skulle vara ungefär som här
http://parkettodlaren.blogspot.com/2007/03...ande-kruka.htmlDå vi ibland är borta längre tider underlättar ett vattenmagasin.
Två problem har dykt upp, för det första har jag hittills bara hittat cellplast i jätteförpackning och några 10m2 gör jag inte av med. Funderar på om man kanske kan pyssla ihop det av frigolit från överblivet emballage eller nåt. Pilligare och inte lika tåligt men billigare... Eller om man frågar snällt i rätt bygghandel kanske de säljer enstaka skivor?
För det andra funderar jag på vad som händer om man har vatten i magasinet och det blir minusgrader. Visst fasar man ner vattningen när hösten kommer men ändå. Jag antar att plasten inte spricker, men kanske man kan göra ett hål ända längst ner så att man kan tömma på hösten för säkerhets skull? Då måste man ju kunna plugga igen det på något sätt på sommaren också. Eller oroar jag mig i onödan. Vi får se, jag återkommer väl om ett år med mina erfarenheter...