Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Omplantering av pioner
          CizziB
          Inlägg 06-05-2010, 20:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 28 678

På vår tomt finns det en rabatt som är helt över växt av både ogräs och annat. I den rabatten står det även en del pioner som börjar titta upp nu. Grejen är att jag vill göra om den och få fram pionerna så dom växer och blir stora. Men frågan är hur och när det är bäst att börja med omplanteringen? Jag vet inte alls va sorterna heter, har bara sett en blomma förra sommaren och den var vit. Rabatten är i ett ganska skuggigt och skyddat läge. Vilka andra växter skulle ni rekommendera att plantera ihop med pionerna?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Queens
          Inlägg 07-05-2010, 11:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 16 778

Oj! Det ser ut som du har lite att göra wink.gif Som de andra skriver kan du gräva upp ogräs i en cirkel runt om till att börja med. Sedan när du vet mer kanske flytta dem till en bättre plats. De vill ju gärna ha lite sol för att blomma vackert. När du vet hur/vart den nya rabatten ska ligga kanske vi kan ge mer tips. Nu vet jag inte hur tomten och huset står i väderstrecken. Men Pioner ska ju stå där man är mest, vid entrén eller uteplatsen så du kan se skönheterna varje dag. smile.gif
          Mer info och inspiration på http://www.guldsmedsgarden.se Väl värt ett besök!

Lycka Till!

--------------------
          Läs gärna min Blogg: http://miriamstradgard.blogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 13:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon