Jag försöker storhandla ordentligt en gång i månaden, då läser jag all reklam som kommer. Kan åka runt om det är nåt särskilt jag vill ha som är billigt. Köttfärs och kyckling är nåt jag bunkrar om det är extrapriser.
Handlar annars som sagt mest på vårt nya Willys då det ligger bäst till för oss. Men sen har vi vissa saker som vi köper på vissa ställen. Bulgur från coop, snabbkaffe från ica, en särskild sorts ris från Lidl o.s.v. dessa varor kan jag bunkra upp av om det är kampanjpriser.
Mejeri frukt o grönt blir oftast här hemma i byn, handlaren vet att de flesta gör så och har lagt ner lite krut på att ha bra sånna varor, jag köper också en del av Hemköps egna varor.
Vi har också en gård bara några hundra meter från oss där man kan prenumurera på grönsakskorgar efter säsong, sen har vi en "äggkille" som kommer varannan tisdagskväll och det är lyx tycker jag, varorna direkt hem och man vet dom är färska. Äggkillen bor med sina föräldrar på en gård i grannbyn och har det här för att tjäna lite extra när han pluggar.
Det är många här i byn som handlar av honom som tar upp beställningar på sina jobb t.ex. för ju fler kartor man köper ju billigare blir det

40 kr för en, 35 för två o.s.v. då är det 24 ägg/karta