CITAT (Lilla hjärtat @ 09-05-2010, 11:47)

Jag sådde en hel del fröer väldigt tidigt i år. Det har inte varit särskilt smart i vissa fall, men i andra fall desto bättre. Bland annat sådde jag blomman för dagen - heavenly blue - tidigt. Trevligt nog vill den börja blomma vilken dag som helst. Förra året fick jag blommor först i mitten av september. Då sådde jag å andra sidan rätt sent.
Blomman för dagenHa en bra dag!
//Linda
Hej "blomman för dagen,
Jag den växt på höjden? Jag hade en sådan i mitt växthus förra sommaren och den fick en klätterställ, men dumt nog, jag skulle haft flera i samma stora kruka för den enda stammen var så kal, även att det kom blad på den. Jag hade tänkt fröså den och ha flera i en kruka, men det blev inte av. den är verkligen speciel den blomman, jag gillar den och kommer att skaffa en färdig planta - flera st. och ge dom en klätterkon och när den förra trivdes i mitt växthus så kommer jag ta in också de nya när det är dags.
du kan låta din ranka att vända sig neråt och sedan åter uppåt så fyller det bättre. Bara en tanke från mig, du får se hur den vill växa. Lycka till!