Lidl är en affär som jag först var lite misstänksam mot, men sen råkade dom ha billiga blomlådor ett år å ja då kom jag dit iaf

I början skrevs ju mkt om att inte personalen hade så bra villkor och inte fick vara med i facket, men så är det inte nu iaf.
Blev förvånad över hur mkt svenska varor dom har och oftast från mindre kända leverantörer som t.ex. Enebacken. När deras falukorv sen fick bäst-i-test på Ica-kuriren blev jag nyfiken och provade också, nu kan jag nästan inte äta någon annan. Sen har jag hittat en del bra saker.
Är jag där så åker det oftast med några pkt finskt smör också, så bra med 250 gr paket och mycket billigare än arla o valios.
Sen har dom lite "roligare" frysta grönsaksblandningar än man är van vid och en chokladglass som är underbart god.
Å så ärtsoppskorvarna, ja barnen döpte dom till det, korta vita korvar med mejram i, ligger i dubbelpack, jättegoda. Men tyskarna, för dom här är tyska, är ju lite bättre än oss på korv har jag en känsla av.
Om jag är lat köper jag också kakor där, en röd påse med lite blandade chokladdoppade, mumsiga så. Sen köper jag deras basmatiris, prisvärt i 2 kg-påsar. Det kommer väl ändå från kina var jag än köper det tror jag.
Delikatessknäcke är hälften så dyrt där, och det är svenskt, inte wasa eller leksands dock.
Dom är ju billigare på läsk också, nu köper inte vi det så ofta men den är iaf svesnk den också tappad i Solna. Gillar även deras lätt kolsyrade mineralvatten. (gröna flaskorna) långt under lokapriser även om det är 2 för 20 o.s.v.
Sen har vi köpt bra saker där, blomlådan som jag köpte först är 50 x 50 cm och självvattnande, Elle köpte en likadan i år och dom kostar nåt på 60 kr.
Dom har ofta billiga o praktiska saker till trädgården, klämmor att stötta växter med köpte jag ett storpack i olka storlekar för 30 kr. Jättebra är dom, har sett dom på både blomsterlandet och på handelsträdgården exakt samma förpackning men dubbelt så dyrt.
Har t.o.m. ett år när det var kort tid kvar på säsongen köpt gympadojor till yngsta där för 99 kr, dom höll sen i två år och sen tog barnbarnet över dom nåt år till. Dotra fick frågor i skolan var hon köpt dom för coola va dom med, "I en tysk affär" sa hon då ville inte säga Lidl

Maken har köpt strumpor han varit jättenöjd med för ingenting, E köpte sulor med svikt som formade sig efter foten sen en jättepraktisk dosett där man har en liten dosa för varje dag som sitter i en behållare. Köpte en jag också sen, så bekvämt att bara kunna ta med sig dagsransonen om man åker bort över dan. Medi box heter den och kommer från Swiss home.
Ja numer så går vi alltid runt o kollar i pryllådorna som alltid är mitt i butiken, ibland gör man fynd men inte alltid.