Hej ! Kul att läsa om alla platser ni ska och vill till, håller med om att Holland och Amsterdam är jättefint, har därimot aldrig varit i Delft, kan kanske vara en ide när tillfälle finns. Frankrike är ju fint, synd bara att jag har en man som antagligen av ren envishet vägrar att åka dit. London har jag varit i en gång men bara en helgresa och den gången med en småsjuk son som helst ville tillbringa tiden på hotellrummet. Det vore inte så dumt att åka dit igen. Tunisien var jag också i när våra barn var små, rätt så länge sen mao, men det var mysigt, framför allt minns jag kamelturen ute i öknen. Och den förhållandevis svala vinden som svepte in över lägret på morgonkvisten. Thailand låter ju härligt, jag skulle gärna vilja se norra thailand nån gång och kanske då även ta en sväng in i Laos och även Vietnam. Gotland har jag inte varit på sen jag var barn, det är ju konstigt, det är ju ändå inte så långt men det har aldrig blivit av att vi tatt oss dit. Men jag har faktiskt varit i Kiruna, två gånger har vi åkt inlandsbanan med tåg upp till Gällivare och en av gångerna fortsatte vi till Kiruna. Finns inlandsbanan kvar rekomenderar jag klart alla att åka den, det var jätteroligt. Man åkte bara den sträcka man hade lust med för dagen och kunde stanna till var som helst där det verkade trevligt. Chauffören på tåget guidade med jämna mellanrum och berättade små historier om ställen man passerade. Vi hade tält och övrig nödvändig utrustning med oss så vi hade full frihet att stanna där vi ville och var inte beroende av boende på nått sätt. Klart en höjdarsemester för en billig peng !
|