Längst bort geografiskt är väl Thailand (österut) och Seattle (västerut), men geografiskt långt borta är ju inte alls samma sak som annorlunda - Sattle var inte speciellt annorlunda alls

.
Har en lång lista på upplevelser som varit minnesvärda, men oftast är det inte ett specifikt resmål som fastnat, utan svarare något speciellt på varje resmål.
Niagra Falls/Horse Shoe Fall var FANTASTISKT, var där i april och det flöt stora vita isflak på floden som var turkos (insåg då att allt är bättre i Canada än USA - tom fallen är vackrare från den sidan

).
Joshua Tree National Park var fantastisk - öknen är så vitt skiljc från allt som finns i Sverige.
Las Vegas var skitkul och precis lika smaklöst och kontgjort som man tror - men en upplevelse likväl.
Fiskmarknaden i hamnen i Seattle var kul - jag hoppades att de skulle tappa fiskarna men självklart gjorde de inte det

.
Konungarnas dal i Egypten var fantisatiskt eftersom jag är intresserad av egyptologi och velat åka dit i 20 år.
Bankok var udda, en konstig blanding av gammalt och nytt, öster och väster och kungen som hoovrar över allt, väldigt mycket "precis vad man gör det till"....
Vrakdykningen utanför Phuket var underbar - inte för att det var så extremt exotiskt eller oförstört, utan för att det var så annorlunda mot vad jag sett tidigare (dyker inte så ofta).
Å andra sidan var Skottland HELT fantastiskt, inte för att det var så "annorlund" utan för att det på något plan kändes som att jag kommit hem..... Mycket märklig känsla, faktiskt. Kul också att passa in perfekt utseendemässigt och bli tagen för inhemsk

Tycker oftast att det finns något speciellt med de flesta resor, även om det bara handlar om att hotellet var fantastiskt, man träffade trevliga människor eller att man shoppade något speciellt. Fast jag är lite svartsjuk just nu - en större grupp kollegor åkertill New Orleans i morron och det är ett ställe jag alltid har velat åka till...................
Redigerat av KRT: 14-05-2010, 13:30