CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-05-2010, 16:24)

Läste igår kväll även mycket om Atlaskotan som också kan ställa till med. Så snart vet jag inte längre vad jag skall tänka eller tycka men om man inte får någon hjälp så måste man leta själv.
Men som jag sade, nu väntar av tills jag var hos neurologen
Elisabeth
Jag vill börja med att säga att jag innerligt hoppas läkaren/läkarna hittar något - något värre än att vara konstant yr kan jag knappt tänka mig!
Men jag förstår också att det måste vara skitsvårt (för att tala ren svenska) att hitta orsaken, yrsel är ett väldigt diffust symptom som kan bero på SÅ många saker var försig eller i kombination och det kan också vara så att det tar tid för yrseln att gå tillbaka om man hittar orsaken. Att läkaren sade som han gjorde var troligen för att ge dig en realistisk bild av situationen, men något mer opedagogiskt uttalade för man nog leta efter

, alltså är det bara att svara honom -om inte DU kan hjälpa mig så får du skicka mig till någon som kan

. Problemet är att du skulle behöva en samlad styrka runt dig bestående av sjukgymnast, ortoped, neurolog, infektionsläkare, invärtesmedicineare, kardiolog etc. Synd att det där TV-programmet som hjälpte folk med oklara symptom inte finns mer, har för mig att det var en läkare på Karolinska som ledde det - kanske kan han hjälpa till även utanför TV-programmet???
Lite brainstormning; har du fått synen och trycket i ögonen kollat? Har man kollat vitaminer, mineraler och spårämnen (så du inte har någon brist), har man kollat så du inte har en infektion på balansnerven? HAr du funderat på en naprapat/akupunktör/kiropraktor? Har man kolla hjärta och cirkulation så det intefinns några problem med cirkulationen i t.ex. hjärnan? Fullständig infektionsutredning (som du varit inne på)? Tyvärr finns det även en del andra mindre trevliga sjukdomar som kan ha yrsel som symptom - men vanligen brukar inte yseln vara det ENDA symptomet.
En nära anhörig hade problem med yrsel, inte konstant men tillräckligt ofta för att vara handikappande - visade sig vara stress (trots att personen inte KÄNDE sig stressad) i kombination med oro och dålig sömn... Menar inte att det är vad du har, MEN den oro och stress det innebär att vara yr hela tiden och ha svårt att klara sig i vardagen, KAN ge förvärrade symptom.........
Redigerat av KRT: 17-05-2010, 17:42