Har förklarat krig mot dem nu. Har varit ute två kvällar i rad och gett dem Nemaslug. De kom hit förra sommaren. De finns än så länge på en ödetomt intill vårat bostadsoråde. Då la vi ut något medel som jag inte kommer ihåg längre vad det heter och fick väl ner antalet lite . I år har de blivit många fler och spridit sig till en mycket mycket större yta. Så då beställde jag hem Nemaslug.
I går dödade jag nog närmare hundra som jag sedan hällde Nemaslug på . I dag var det mindre antal , såg att en del av de döda var helt borta och på några ställen mumsades det på döda kompisar.
Redan förra året kontaktade jag styrelsen i vår bostadsrättsförening om problemet men fick bara svaret från vår ordförande att det var ju intressant information. Jag ville att föreningen skulle köpa hem medel för bekämpning men fick inget svar. I år har vi pratat med vår fastighetsskötare och han ringde direkt till Granngården för att höra vilka medel de hade hemma så nu finns det hopp om att vi kan göra gemensam sak mot dessa äckliga sniglar .
Flera grannar börjar också bli intresserade , de har ju hört om sniglarnas härjningar och vill verkligen inte ha in dem på området och i sina trädgårdar.
Redigerat av mamamaggan: 17-05-2010, 23:04
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|