Tack för ditt svar!
Jag har aldrig gödslat med annat än ko-, höns- och hästskit men jag vet ju inte vad de förra ägarna (för 11 år sedan) gjorde...
Det här är alltså skott som kommer upp ett par dm från moderplantan så de är ju eg inte de som jag tänkt ska ge mig hallon, vill ju att de skott som kommer upp från plantorna ska ge mig tillräckligt.

Det måste vara "vanliga" siommarhallon jag har. Dessutom så har jag en rugge med vita hallon!
Och jag tycker de ser väldigt friska och fina ut, särskilt nu efter höstens stora arbete! Bären är inte så där jättestora så man kan trä dem på fingrarna men å andra sidan så har jag inte direkt skött dem enl konstens alla regler... Kanske det i år blir enorma hallon!?! Tidigare år har buskarna blivit strax över metern höga.
Då buskarna stod på plats när jag flyttade hit har jag tyvärr inte en aning om vad det är för sort, men viss är jag villig att dela med mig.
Jag har bestämt mig för att jag ska ta och gräva bort rotskotten och plantera dem i krukor så att de rotar sig ordentligt. Är du intresserad får du gärna höra av dig.