CITAT (RitRat @ 22-05-2010, 11:55)

Bild i svaret:
Om du har bilden på din dator, måste du se till att den inte är för stor bara. Hoppas du kan förminska bilder, i något bildhanteringsprogram. Någonting 500 pixlar (punkter) per sida, eller storlek omkring 100-300 kilobyte (kB) är tillräckligt. Fråga någon om du inte vet vad dessa betyder. Spara en mindre version av bilden i din dator.
Sedan klickar du inte på "Snabbsvar" här, utan på "Skriv svar". Där finns möjlighet att bifoga bilder i svaret. Du väljer på din hårddisk.
Hej RitRat,
Jag kommer att tömma min kamera, men jag kommer att plocka undan, förminska och beskära de bilder som är avsedda för alla er fågelvänner, djurvänner. de ska, hoppas jag vara lagom stora/små att kunna visas.
Gud, vad trött jag blev ute i trädgården! Det skulle ju hällregna, men det är +20 och nu kommer målnen, men det är så stilla, som precis innan åska.
Den bilden jag tog idag av fågelboet gjorde mig konfyyst

för jag trodde att det var ungarna jag fotade, men vid närmare titt var den stora fågeln antingen mamma el. pappa för sedan kom det fram mycket mindre näbbar än den jag fotade. det är en brun-beige mönstrad mage, näbben rak men rätt lång. ja ni får se när jag kommit så långt.
Ok. jag återkommer.....

fr. Tottes matte