CITAT (andersen @ 23-05-2010, 15:25)

Fast det är en stor skilldnad att missköta ett vanligt arbete, där är det ju i första hand omplacering som gäller, i det här fallet så har ju arbetsgivaren blivit tvungen att betala över 10miljoner i skadestånd, och massa lidande för dom drabbade och att i det läget inte ens överväga att entlediga läkaren är för mej helt obegripligt.
Hej Andersen,
följde tråden hit och nu undrar jag hur lätt det är att kriticera en enda läkare och ge sig på hela läkarkåren? de är inte mer än människor och ibland klickar inte det mellan läkare och patient, då söker man den som man tycker bättre om. denna kritiserade läkare har säkert många som trivs med honom. det yrket är så påfrestande att det skulle kunna vara att de kunde byta lite sinsimellan och få nytt att lära. tekniken går ju framåt hela tiden och olika läkare är olika intresserade om detta. Har du nånsin sett en läkare som har fått jobba utöver sin arbetstid mer än ett dygn extra för att kunna klara av patienter? Jag har sett och varit med om det, så jag vet det ni inte kan ens ana.
I Norge blir det mycket lättare att jobba och man får lön för mödan. det är helt annan stil som gäller, och det gillar jag.

fr. Tottes matte