CITAT (*Stintan* @ 24-05-2010, 23:49)

Jag kan förstå att både män och kvinnor klagar.
Ibland blir ju strävan om jämställdhet lite lätt absurd kan då jag tycka iallafall när inte familjerna själva ens är betrodda att kunna avgöra vad som är bäst för just dom. Man kan ju fråga sig hur mycket ett barn behöver en förälder som inte vill vara hemma. Det mår ju ingen i familjen bra av och så går det kanske ut över barnet på ett eller annat sätt. Kvalitetstid för barnet kan man väl ha även om man inte är föräldraledig. Jag tror inte att ett barn har behov av att få exakt lika tid av båda föräldrarna.
Barn behöver båda sina föräldrar . Det har inget med jämställdhet att göra , det är konstaterat att det är så . Sedan går den som inte är hemma miste om en bra kontakt med sitt barn , det är också konstaterat.
Om någon inte vill vara hemma så slipper den väl ? Den blir väl inte fängslad om den inte gör det ? Man går miste om dagarna men inget mer väl ?
Men vadå inte vill vara hemma ? Sätter man barn till världen så vill man väl vara med dem annars kan man ju lika gärna flytta isär och skita i alltihop , eller ? Och om den parten som inte vill vara med sitt barn ändå blri kvar så är det den andres skyldighet att skydda sitt barn och se till att den personen försvinner fortare än kvickt !
Inte vill var med sitt barn ?! Barnmisshandel skulle jag vilja kalla det för !