Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Praktmagnolia
          EsterM
          Inlägg 19-04-2009, 08:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 202
          Medlem nr: 16 033

Vi har precis köpt en Praktmagnolia Susan på Plantagen. På lappen står det "gödsel normal" i min trädgårdsbok står det att den ska ha något sur jord.
          Är det någon som kan hjälpa mig med vilken jord jag ska plantera den i ?
          Jag har tillgång till trädgårdskompost, egen hushållskompost med mycket ägg och skaldjur, påsar med rhodedendronjord, u-jord, ko-gödsel, så något borde väl fungera.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 26-05-2010, 14:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Vänta till JAS. Kanske får du uppleva blomning på grenen i alla fall, men sedan dukar den säkert under av sig själv. Serr ut att kunna ersättas av nya.

Bra att ni håller span på felmärkta magnolior! Plantagen tycker jag rent allmänt att man borde tala lite mer med angående träd när man uppmärksammar brister. De kan definitivt höja kvaliteten!

Jag har inte mycket erfarenhet av magnolior och har lyckats ta död på en Susan här hemma (försvann i en rosplantering). Att jag köpte Susan var för att blommorna var lika praktmagnolians men att trädet/busken samtidigt var mer härdigt. Grannen har en Susan som är ett par meter hög och trädlik med mängder av vackra blommor.

Vilken zon tycker ni som har magnoliakunskap är bra för Susan? Jag har förstått att den kanske inte är lika härdig som uppges.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 07:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon