CITAT (Gillan @ 30-05-2010, 05:39)

Men, snälla söta ni! Jag håller med Netha till 100%. Ska barn inte längre få höras! Det låter ungefär som när min egen "morsa" klagade på att det var "nån" som gick i trappen kl 23 på kvällen

.
Eller som det stog med stora rubriker i Värmlandstidningen för ett år sedan; Vi kunde inte gå ut eller grilla för att bönderna gödslade sina gärden just den helgen!!!! Alltså hallå! Gillar du inte läget, så köp då inte ett hus mitt i ett "bondesamhälle"

.
Gillar man inte ljudet av barn borde man nog försöka söka sig ett boende där man slipper dem, men att
dom inte skulle få finnas på sina egna villkor, det köper jag aldrig!
Sen att barn skulle skrika mer nu än förr har jag inte märkt av

( men så har jag också bott på "vischan" de senaste tio åren )
Vem har sagt att barn inte får höras? Hur kan du tolka det vi skrivit på det sätt du gör? För min del pratar jag om småungar som
skriker vid 10-11 på kvällen. På dagarna bryr jag mig inte och det kanske beror på att det är så mycket annat buller samtidigt så ljuden drunknar i varandra. Bor i stan och har både en skola, en hårt trafikerad genomfartsled och stambanan mindre än 100 meter utanför. Jag har vant mig vid ljuden men på kvällarna när allt är tystare så hörs det mer när ungar skriker alldeles utanför och ljuden av det ekar mellan husen.
Fattar inte hur du/ni kan få det till att vi tycker att barn inte ska få höras eller att vi inte gillar ljudet av barn. Jag gillar både ungar och
att dom
låter men inte att dom
skriker sent på kvällen.
För övrigt nämnde jag tidigare att jag inte vet om barn skriker mer nu än förr. Jag vet iallafall personal på dagis som fått tinitus på grund av den höga ljudvolymen.
Jag skulle gärna flytta men det beror inte på skrikiga ungar utan på helt andra saker. Tyvärr kan jag inte det.