CITAT (zaaritha @ 29-05-2010, 23:09)

Vi "fick" henne i juli förra året.
Nu verkar det helt plötsligt som hon fått
väldigt ont i lederna!
Svårt att gå.
Hon är alltså 7 år o en blandning av rottweiler+schäfer+
norsk buhund o golden retriever.
Jag vet ju att schäfrar kan få problem-tyvärr.
Ni som kan hundar; kan det hjälpa med glucosamin?
Ska till veterinär på måndag.
Kan det bli så hemskt så vi måste låta avliva Kelly?
Grubblar så oerhört o oroar mej enormt!
Hej zaaritha,

Jag förstår din oro och jag vet att du gör det som är bäst för din "älskling". Jag har min egen hund i samma situation. Det bästa är att få din hund ordentligt undersökt, så man ser om det skulle vara en liten skada eller hur sliten är hon i lederna. Alla dina andra funderingar och vad dessa personer innan mitt tilläg har skrivit kan du ta fasta på. Om det är en vettig veterinär, så då får du och du kan fråga att få klara besked. "Råkar du i händerna på en "hästdoktor" (specialicerade på större djur) är de väldigt snabba att lösa beskymmet med att ge alternativet att avliva henne.

Gör inte det i första hand, sök en annan veterinär och lyssna på dom.
Vad du kan göra själv för henne är att när hon vilar lägga dina händer på höften och om hon tillåter, massera, eller smek över de angripna områden. Jag vet inte var du bor, men skulle ta henne till en healer (med certifikatet) som kan ge energi och lättnad för om hon har smärtor. Men jag tror att du kan göra det själv med viljans kraft. Jag har alltid behandlat mina djur med healing, sen om det är hundar eller fåglar, men den kontakten jag har med djuren, märker jag och de ger mig vetskapen att inte vilja leva längre. då gör man sitt bästa att sina små älskningar får gå över, de får det bra dit de går, även att de kan stanna kvar hos en en stund efteråt.
Ta nu inte ut sorgen i förväg, lyssna aktivt på din hund, du får svaren och de visar när de inte orkar längre.
Att ta hand om en sjuk hund el vilket djur som helst som tillhör familjen är en jättejobbig sak, men njut av de stunderna du har kroppskontakt med henne, hoppas att du förstår mig rätt, även jag gråter när min hund har ont, men jag behandlar henne på mitt vis och veterinären har gett henne annan kost som hon kan behålla för att hennes lever mår inte så bra. Lycka till och ge din älskling en kram!

fr, tottes matte.