Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blomman för dagen vill slå ut
          Lilla hjärtat
          Inlägg 09-05-2010, 10:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 361
          Medlem nr: 24 785

Jag sådde en hel del fröer väldigt tidigt i år. Det har inte varit särskilt smart i vissa fall, men i andra fall desto bättre. Bland annat sådde jag blomman för dagen - heavenly blue - tidigt. Trevligt nog vill den börja blomma vilken dag som helst. Förra året fick jag blommor först i mitten av september. Då sådde jag å andra sidan rätt sent.

Blomman för dagen

Ha en bra dag!
          //Linda

--------------------
          http://krukmakerskan.blogspot.com

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          rainingroses
          Inlägg 01-06-2010, 07:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 28 487

Jättefin blomma (jag älskar också färgen på Heavenly Blue!) och jättefin blogg, Linda! smile.gif

Jag sådde mina blomman för dagen tidigt förr men har börjat att så dem senare de senaste åren eftersom jag helt enkelt inte har plats inomhus för dessa blommor som är så starkväxande och tar så stor plats! Så nu sår jag i början av maj och det är precis lagom för mig, de är cirka 20 cm höga - mycket mer lätthanterliga wink.gif - när de planteras ut.

När jag sådde dem i mars så kändes det som att jag toppade dem varannan dag för att de inte skulle bli för höga, och inte kunde jag kasta det som jag toppade heller, nej, det rotade jag så klart och till slut hade jag alldeles för många plantor som tog väldigt mycket plats. smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 08:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon