Hejsvejs.
Jag är en inlands person, ett riktigt skogstroll. Jag bor i pedersöre, finland (ca 40 km till jakobstad, knappt 50 km till havet). Vi har massor av mossar runt oss (som de tyvärr har förvandlat till jättelika torvtäkter), en liten sjö och skog, skog och skog. Älgar och även någon björn lufsar på runt knutarna. Får ett par veckor sen sköt de en stackars nalle som hade förvirrat sej in i samhället i Larsmo.

Jag tycker de kunde ha sövt den och gett den skjuts till skogen istället... Jag har bott här sgs hela mitt liv. Vi har ett litet jordbruk som vi tog över efter mina föräldrar så jag lär nog stanna här ett tag till. Lokaltrafik, haha säjer jag bara!! Den består av skolbussen som far mot jakobstad 7.55 och kommer tillbaka 15.50!!! Bybutiken, som låg 5 km bort, lades ner för 5 år sen. Den hade då varit ett byaägt aktiebolag i 5 år och bar sej inte! Bank kontor har vi fortfarande någon dag i veckan, men den används mest av äldre personer som inte har nätbank. Så nu har vi närmaste bybutik 15km bort, där finns också bank, hvc, tandläkare och macken. Jag jobbar som ladugårs avbytare och att ta sej fram före kl 6 en vinter morgon när det har vräkt ner en halvmeter med drivsnö kan vara utmanade!! Snöskyffel och tålamod ska alltid finnas med!
Havet besöker vi nån dag i slutet på sommaren, brukar då ha picknik å vara där hela dagen. Det räcker för mej!
Skulle jag flytta till sverige, skulle jag vilja bo på höga kusten. Där är det så otroligt fint på hösten.
Oj, det blev en hel roman... Inladet alltså, om det inte vore för mygghelveten....
mvh Sussi