CITAT (flaxss @ 02-06-2010, 16:45)

Hejsan
funderade på en sak idag, vad som är populärast att leva och bo vid kusten eller i inlandet.
bägge har ju sina nackdelar och fördelar. vad gillar ni bäst och trivs bäst vid kusten eller i inlandet ?
jag själv vill nog ändå bo i inlandet men att ändå ha hyfsat nära till kusten (inte extremt långt ifrån kusten). jag tycker kusten är väldigt vacker och fin men jag tycker det är lite väl svalt på sommaren och våren. jag gillar värmeböljor och hetta vilket jag får i inlandet.
jag skulle dock inte trivas inne i småland eller i inre norrland.
sedan gillar jag naturen mycket att kunna gå i skogen, vid kusten finns det inte så mycket skog. utan känns mest som en massa fält och åkrar och gräsmark där det blåser hela tiden.
dock är det ju skilda naturlandskap, naturen i norrlands inland hittar man bara där.
men jag har inget emot att semestra eller vara vid kusten så sett. fast jag vill nog inte bo där.
sedan verkar ju det lite lyxigt att bo exempel vis i sydspetsen vid kusten i skåne, där är ju huspriserna dyrare medan dom i norrlandsinland är ganska billigt att köpa hus.
jag är inte så intresserad av fiske, och någon båt äger jag inte och bada i havet gör jag inte så mina intressen gör inte att jag dras till kusten. även om jag tycker det är fint. typ älskar man att sola och bada i havet och gillar båtar och fiske och sånt så kan jag tänka mig att man gärna vill bo närmre havet.
så vad tycker ni ? var passar ni bäst ?
Hej flaxss,
Jag har nog det bäst i inlandet, tillgång till sjöar, men jag fiskar inte heller, det gjorde jag som barn med min pappa. det var roligt just då. Vi har en fin båthamn här i närhet och det finns ett populärt bad/sol plats där också. Jag gillade att bada ute, men nu föredrar jag bassäng under utlandresor. Sola gör jag inte, men lite av det får man på sig för vitaminernas skull. Vi har köppt vår andra segelbåt förra sommaren, men var inte ute med den. Maken och även jag måste lära oss att sköta detta. Han har en nära vän som har seglat hela sitt liv och i år blir det att ta sig ut, med motor, en bit fr. stranden. Det är så himla skönt bara lägga sig i båten, läsa, lösa korsord och njuta av alla dofter från tallskogen. Sedan har också ett växthusdröm (min makes) gått i uppfyllerse, men det är mer som en stuga och mattor på golvet under sommaren. Dit springer vi när det regnar! Verkligen härligt. Det var länge sedan som jag hade med en trädgård att göra, så det är så himla gått med detta forum att få råd när annat tryter. Havet är vackert att se på, men jag nöjer mig att gå och plocka snäckor. ..... fr. fuchian