CITAT (Markus_H @ 06-06-2010, 00:14)

Jag har haft en diskussion om manligt utseende och vad som är snyggt/ attraktivt eller inte. Jag vet att det är ytligt att prata om utseende, "alla är vackra på insidan" etc men jag tror att man har konstaterat i psykologiska studier att vissa utseenden upplevs som mer attraktiva som tex symmetri i ansiktet.
Nu snöade vår diskussion in på just näsor och om de har någon betydelse för utseendet eller ej och hur de i så fall ska se ut? Är näsan något man lägger märket till eller är andra drag mer intressanta?
Här är ett ansikte som föll i smaken hemma, en ganska markerad näsa och markerade ögonbryn.

Sexig var han, kroppen i alla fall. Men inte "något" som jag skulle leva med resten av livet.
Näsan spelar ingen roll, det är oftast helheten, dvs alla proportioner tillsammans som visar en snygg, tycker jag. Och jag håller inte med att ansiktet är själens spegel. Utseendet på ansiktet är genetiskt och inget man kan rå för. Men visst kan man även vara vacker på insidan och det betyder förstås mer!
Annars gillar jag att titta på snygga män, och jag finner sydeuropeiska, latinamerikanska och även lite mörkare män som de mest attraktiva.