Mittemellan, så bor jag. Har en granne ovanför och ett äldre grannpar nedanför min balkong. Så jag känner igen både de sura tillropen underifrån och alla de konstiga *äckelsaker som kommer nedsinglande uppifrån...
*Äckelsaker:
använda tops
hårborstsrens
fimpar
uppblåst kondom
Själv försöker jag vattna försiktigt och inte spela för hög musik, gå tyst på kvällarna och så kastar jag aldrig ner konstiga äckelgrejor på grannen nedanför. (tyvärr blåste ett tomt, antikt och mycket lättviktigt askfat ned på undergrannarnas balkong för några år sedan, var nere och bad så hemskt mycket om ursäkt...)
Vattningen kan ju också vara ganska känsligt för grannarna nedanför.Särskilt ovissheten i om/ när "duschen" ev. ska komma, vad det är i vattnet läs: näring eller gödsel(om det ens är vatten) osv. Kanske om du verkligen involverade grannarna i din balkong, bjöd upp dem och försökte förhandla fram någon "deal" som alla kan vara nöjda med? Kommunikation är kärnan i all problemlösning, det är iallafall min åsikt

Men hur äckligt är det inte att ha en sunkig matta hängade över sig när man sitter ute och föröker njuta av sin fina balkong!?! Mattor och sängkläder vädras och piskas lämpligast på mattställningarna utanför med hänsyn till grannarna! Det är ett hett tips för grannsämjan.
Men jag gissar att de som vädrar mattan på balkongen och undrar varför grannarna blir sura, är samma typ av "snillen" som även tvättar gympaskorna i tvättstugan och rensar öronen med topz över balkongräcket. Det skulle förvåna mig om det gula på topzet var vax. Tror snarare det rör sig om sista av hjärnbarken