Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> höns i trädgård, har lite frågot om höns.....
          hjert
          Inlägg 25-05-2010, 18:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 21 260

Hej, jag har en trädgård (bor i ett villaområde) på ca 1000kvm, och jag skulle gärna vilja ha höns. Jag har läst på lite både i böcker o nätet med vissa frågor får jag inte svar på och hoppas att jag kan få det här.

Det står att höns förstör i trädgården sprätter osv, men hur mkt förstör de? Äter dom upp plantor eller är det bara nyplanteringar man ska vara rädd om?

Så länge man inte har någon öppen jord i rabatterna så går dom väl inte dit o sprätter o rullar sig eller?

Tänkte också på deras avföring om dom går runt lösa i trädgården, hur mkt om jag har ca 3 höns, kommer det vara så att jag måste gå o plocka upp efter dem eller kommer jag inte att märka av det?

Är doften stark av hönsen, så att grannar kan tänkas störa sig?

Jag skulle ju gärna vilja ha trevliga tama höns, tips på ras? Vilken ålder ska de va när man skaffar dem?

Om jag försöker skärma av tex där jag har nyplanteringar, med nät eller liknande går det? Eller är dom duktiga på att bryta sig in?

Ger dom sig på krukor???

Många frågor:) Tacksam för alla svar:)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          hjert
          Inlägg 15-06-2010, 17:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 21 260

tack för era svar! Ja höns blir det bestämt:) Håller på att leta hönshus:)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 19:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon