CITAT (Motti @ 17-06-2010, 23:10)

Enligt läkarexpertisen är det nyttigt och bra att ta en nubbe varje dag eller ett till två glas rödvin !rödvin innerhåller ett ämne (kommer inte på vad det heter)som är nyttigt för hjärta och kärl,just nu forskas det i att försöka koncentrera detta ämne till tablettform för det förebygger hjärt och kärlsjukdomar.Jag tycker man ska njuta av livets goda med förstånd för man vet aldrig vad som händer en och då har man försakat en massa för man trodde man skulle leva till 90 om man bara åt och drack det som annses nyttigt.Har så många vänner och bekanta släktingar som dött i cancer eller har det och då innser man att livet är för kort för att ta på blodigt allvar,man vet aldrig när det är "min tur" så njut av livet mens tid är

:rolleyes:unnar er det där glas rödvinet så länge det inte blir flaskvis varje kväll .
Men det är ju individuellt vad man tycker är att försaka. Jag personligen skulle varken vara gladare eller lyckligare om jag drack rödvin till maten var och varannan dag. Jag har ingen som helst intresse av att göra det. Det händer att jag tar ett glas rött till maten när jag äter på restaurang, men aldrig hemma. Tar jag mig ett glas är det mer till sällskapsdrickande. Händer väl ett par gånger per år, främst då på somrarna.
Personligen ser jag ingen guldkant i att vara smålullig stup i ett, med smålullig menar jag känslan då man druckit max två glas, alltså inte i närheten av berusad men ändå påverkad.
Inte håller jag mig nykter för att bli gammal heller, nej.
Har bara inget intresse av den "guldkanten".
Men alla är vi olika, och det är just det som är poängen med detta inlägg.