Såg att man sökte en Grodexpert idag 040803 här kommer en del "Grodor"
Håll till G®odo®
Lite citat från boken "Underhållning på toa".
------------------------------------------------------------ Jag hatar att sprida rykten men vad annat kan man göra med dem? (Damtoa, konstfack) Rusningstid är när allt står stilla! (Viadukt, motorväg) Välj dina ord med smak. Du kan tvingas äta upp dem. (Herrtoa, univ., Frescati) Så långt tillbaka jag kan minnas har jag lidit av minnesförlust. (Herrtoa, Moderna Museet) Hästen är kobent. (Herrtoa, rest. Göteborg) Vaktmästaren på den här kyrkogården har minst tusen man under sig. (Redskapskjul, Skogskyrkogården) Vänta bara tills jag blir större då ska jag klottra i taket. (Längst ner vid golvet, offentlig toa, Malmö) Fördubbla dina pengar - riv dem i två delar! (Skrivpulpet, bank, Malmö) Straffet för bigami - två svärmödrar. (Herrtoa, univ., Frescati) Vi fega ska härska, om vi törs förstås. (Pendeltågstation, Karlberg) Brinn så länge du lever. Låt ingen få släcka din glöd. Brinn så vi alla kan se dig. Vägra vara levande död. (Betongfundament, Gamlestan) DÖDEN ÄR LIVET - FAST TVÄRTOM. (Mur, centrala Kalmar) Livet är ett enastående tillfälle. - Till vadå? (Damtoa, Moderna Museet) Bättre att slå huvudet i väggen än att aldrig använda det. (Kollektiv Samlevnad nov -79) Den som har såna vänner som jag behöver inga fiender. (klassiker) Den enda jag och min man har gemensamt är att vi gifte oss på samma dag. (Tåg, T-bana) Allt börjar med A! (Herrtoa, flygplats, Kastrup) Varning! Om ni inte slutar klottra på väggarna kommer vi att ta bort dem. Ägarna. (Herrtoa, restaurang)
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|