Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blå rabatt/stenparti eller vad man ska kalla det..., Tips på blommor som sprider sig?
          Johanninen
          Inlägg 02-07-2010, 16:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 31 697

Hej!
          Jag har efter fem år av husägande plötsligt fått klart för mig att det är kul med trädgård, och nu behöver jag lite tips. I vår trädgård finns en berghäll som ser ut som en valrygg ungefär, och ut från den, till ytterligare en sluttande berghäll, är det som en gjuten låg bro. I hörnet nedanför bron har brännässlorna och prästkragarna frodats ihop med långt gräs, men igår så fick jag för mig att skölja och riva bort jorden och rötterna så berget kom fram i dagen. Geggigt göra, men fram kom en bergsskreva som bara bad om att bli fylld med jord och planterad i.

Jag vill ha blått. Sånt som klarar det relativt snåla jorddjupet. Jag har redan petat ner luktärtsfrön, samt lite annat smått och gott som jag hade hemma, men tror att jag kommer behöva mer. Jag vill gärna ha tips på sånt som kan planteras nu, och gärna perenner. Om det sedan sprider sig som ogräs, så är det ännu bättre. Mesta möjliga blomsterprakt för minsta möjliga ansträngning, det är min melodi! Hoppas det finns nån här som kan dela med sig av lite tips!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-07-2010, 00:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Du e redan fast haha:) Fina förslag har du fått med smile.gif sätt igång ta bort gräsmattan den gör ändå bara kor glada ninja.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Johanninen
          Inlägg 03-07-2010, 09:29
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 31 697

CITAT (kerstin z5-6 @ 03-07-2010, 01:35) *
          Du e redan fast haha:) Fina förslag har du fått med smile.gif sätt igång ta bort gräsmattan den gör ändå bara kor glada ninja.gif

Ja, jag är nog det! Men gräsmattan, den blir kvar. Annars skulle sambon gå under av sorg över att inte få köra gräsklippare. Tokstollen! smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 20:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon