CITAT (Motti @ 05-07-2010, 23:36)

.Själva har vi alltid haft jakthundar rensasiga sådana,bla Drever och Beagels som vi även ställt ut.Jakthundar är inte lika dyra att köpa beroende på åtgången tex bilolyckor påkörda av tåg osv stor omsättning på jakthundar alltså.Nu var det så att vår dotter med fam var intresserade av en valp från samma uppfödare och samma tik hanne som var föräldrar till vänninans lille hund så jag ringde och fråga om priset på en valp Yorkshire- Cihwawha 10,000 inte acceptabelt.
Försök inbilla någon annan att jakthundar är så billiga för att så många dör i bilolyckor och påkörda av tåg. Det finns helt enkelt ingen efterfrågan om det inte är en jakthund av bra linjer och välmeriterade föräldrar och en sådan kan kosta multum. En bekant fick vänta i drygt 2 år på att få en sådan valp eftersom det var kö till valpar efter en specifik kombination av just såna föräldradjur. Den var inte billig kan jag tala om.
Chihuahuablandisen kostar väl det folk är villiga att betala och 10.000 låter ovanligt lite. Jag har sett priser så man baxnar på liknande blandisar. Vore inte småhundar så trendigt så skulle dom vara mycket billigare. Tycker man det är för dyrt så är det ju bara att avstå. Pengahungriga oseriösa uppfödare lär nog finnas så länge det finns folk som är villiga att betala tyvärr.