Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> sjö växter
          jakob123
          Inlägg 28-06-2010, 12:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 29 564

Hejsan! jag har byggt färdigt min andra damm nu och tänkte höra ifall jag kan ta sjö växter och plantera direkt i dammen utan att använda några plastkrukor? Tror ni att vattnet kommer att bli för grummligt? jag har filter och jag tänkte bara lägga i några abborrar.

MVH Jakob tummenupp.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gunilla T
          Inlägg 29-06-2010, 16:35
          Länk hit: #2

Gäster

Om du tar vilda växter ur naturen kommer de att sprida sig i din damm. En nyanlagd damm kan se ganska tom ut de första åren men så småningom sprider sig växterna - om du inte vill att den skall växa igen helt så ta inte växter ur sjön, de blir för dominanta i en liten damm.

Citera
          Liten77
          Inlägg 06-07-2010, 11:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 22 254

CITAT (Gunilla T @ 29-06-2010, 17:35) *
          Om du tar vilda växter ur naturen kommer de att sprida sig i din damm. En nyanlagd damm kan se ganska tom ut de första åren men så småningom sprider sig växterna - om du inte vill att den skall växa igen helt så ta inte växter ur sjön, de blir för dominanta i en liten damm.

Jag lånar tråden lite och ställer en följdfråga. När du menar sprider sig, hur mycket innebär det? Är det inte väldigt enkelt att bara rycka bort överflödiga växter, särskilt i en mindre damm? Eller innebär det att man får rycka hela tiden för att hålla växterna i schack? Kan man jämföra med något landlevande ogräs, typ är det som kvickrot?

MvH

Lena

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 12:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon