CITAT (Bengalow @ 06-07-2010, 23:13)

Bettis! Det enda jag vet är, att 16 papp för en dvärgpudel är 5-10 lakan för mycket. Inte undra på att uppfödarna kan trissa upp priset, när det finns köpare som betalar vad som helst "jag vill ha den till vilket pris som helst!". Har den någon kattfot- och karatstämpel?
Jag struntar fullständigt i hur många valpar som kom. Djuruppfödning är ett vinst- eller förlustbringande företag, men du bl.a.har sett till att det sistnämnda inte blir fallet.
Jag kontrar med, att du inte vet ett smack om mina kunskaper i ärendet, så din aggresiva kritikt faller tillbaka på dig själv.
Men vad vet du om vilka kostnader dvärgpudeluppfödaren haft för att få dessa två valpar? Små hundar får oftast små kullar och därmed är det inga vinstmaskiner pengamässigt. Vet du varför det är viktigt för en del hundmänniskor att köpa den bästa hunden dom kan få tag på? Tror du verkligen att uppfödaren gick med vinst med bara en valp i kullen som såldes så är du inte ett smack kunnig på det området. Är intresset och har man ambitioner att tävla med hunden så vill man självklart ha det bästa materialet och då får det kosta. Karatstämpeln kanske sitter i stamtavlan, vem vet. Eller man kanske behöver en bra framtida avelshund då kostar det också. Ska man bara ha en hund som sällskap och soffhund så är det självklart onödigt dyrt att köpa en hund i den prisklassen.
Att du går på Bettis som du gör är oförskämt eftersom du inte har en aning om hennes ambitioner och målsättning med sina hundar.