CITAT (Bengalow @ 07-07-2010, 21:28)

En del av er läser Bibeln som fan läser den, och vrider och vänder fakta, lägger till antaganden som inte finns, och förutsätter saker som aldrig förekommit i duskussionen.
Frågan var hur mycket en blandrasvalp borde kosta, om 10 lakan är för mycket...
Eftersom dessa inte kan komma ifråga för utställning eller rasavel, så kan alla argument om "renlinjiga rasvalpar" strykas, Stintan, så dina kostnadskalkyler är ovederhäftiga. Hela ditt inlägg kan du flytta till en annan tråd. Eftersom du är "part i målet" så blundar jag för dina inlägg...
Någon skrev att det EVENTUELLT kunde vara import av avelstik. Nu ÄR det inte det, som det är frågan om, så påståendet faller som en fura.
Ökenråttor har vi aldrig talat om i detta inlägget, om du så skulle åka jorden runt för att få fatt i dom. Meriona, så kan jag inte se samband i ditt inlägg om blandrasvalpars värde.
Aquakul skrev, att tillgång och efterfrågan styr, precis som i mycket annat. Jag skulle vilja tillägga att folk, som inte har vett, d.v.s. undersökt marknaden för valpar, bedåras lätt av deras charm, och betalar vad som helst för att få den med sig hem. Snacka om mentalt övertag, speciellt om familjens barn är med.
Vinstgivande arbete har jag inte ett dugg emot. Dom får tjäna hur mycket som helst, jag bryr mig inte om det, men min åsikt om valppriser är klar. I många fall är det ocker.
Någon skrev om veterinärkostnader, försäkring, mat, medicin, och föreslog att jag borde dra åt h-e, för jag vet ingenting om sådant. Jag sitter här med en räkning från djursjukhuset på nästan 9 lakan, ett medicinkvitto på 500 spänn, en försäkring på 1900 kronor. Men eftersom jag inte har en aning om vad djurhållning kostar, så jag borde nog följa era råd, och inte diskutera med vidaregångna. Kastas inte sten i glashus, messerschmittar!
Det din hund råkat ut för är för jävligt och fruktansvärt tråkigt men det har väl inte heller något att göra med vad en blandrasvalp får kosta om vi nu ska vara konsekventa och hålla oss till ämnet. Eller hur var det nu med att kasta sten i glashus?
Att man jämför priser på blandrasvalpar med renrasvalpar är väl däremot inte ett dugg konstigt i en sådan här diskussion och det var ju faktiskt du som gick i taket för priset Bettis betalat för sin renrasiga dvärgpudel. Konstigt att du får diskutera priser på renrasvalpar i denna tråd när inte vi andra får göra det enligt dig.
På vilket sätt är jag part i målet det skulle jag bra gärna vilja veta?
För övrigt hoppas jag verkligen att du får ersättning för dina kostnader av den attackerande hundens ägare.