CITAT (Motti @ 09-07-2010, 22:39)

tänk va !hur smarta är förpackningarna igentlige nu

tänk er att komma in på Apoteket och säga :jag skulle vilja ha en påse med tio kondomer

Tänk sedan att gå tillbaka och säga att de inte passade.
Jag brukar köpa Gevalia snabbkaffe i "återförslutningsbar" påse men har man en gång öppnat och tagit kaffe så är det fullt av kaffesmulor i ziplåset så det inte går att stänga igen. Nu har jag gett upp och köpt en genomskinlig plastburk med ett slags vacuumlock dit jag häller över kaffet så snart jag öppnat påsen och då får jag även plats med en sked i burken. Jag tror inte de som konstruerat och designat alla dessa förpackningar har provat dem själva och idén med att sätta en skruvkork av plast på tex. juice- och yoghurtpaket är helt vansinnig, både för miljön och för användaren.
En annan sak som jag retar mig på är att det aldrig går att köpa samma antal korvar/hamburgare som bröd utan det blir alltid udda på något sätt och sedan står man där med en massa "skvättar" i frysen. Jag är också för papperspåsens återinförande till färsk svamp, potatis, frukt och vissa grönsaker. Papper låter ju innehållet andas vilket plast inte gör, dessutom är papper förnyelsebart vilket plast inte är.