Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur klarar era hundar av värmen?
          mbn
          Inlägg 12-07-2010, 11:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 9 935

Min minsta, en 9-årig chihuahua-korsning, hade en "pass-out" i morse! Han hälsade på mig när jag vaknat, snurrade en runda i sin korg och sen var det som om han svimmade..? Han blev helt slapp i kroppen och jag var helt säker på att nu var hans tid slut! crying.gif Det var jättehemskt! Efter några sekunder, som kändes som en evighet, så kom han sig igen. Han var nog lite snurrig och mådde illa, för han kräktes lite också då. Sen var han som vanligt igen och vi gick på promenad. Kan detta ha varit pga värmen? Jag hade nära 29 grader i sovrummet men hade fläkten på. Nu har jag svalkat honom i flera omgångar och han ligger med fläkten riktad på sig. Mer kan jag inte göra just nu. Har också fått i honom mer vätska än han brukar genom att blanda ut lite mat i vatten.
          Hur klarar era hundar värmen? Hörde av en väninna att hennes ena fått feber, troligtvis pga värmen.
          Bor i lägenhet och har allt, som går att öppna, öppet!

Redigerat av mbn: 12-07-2010, 11:02

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Inga från Närke
          Inlägg 12-07-2010, 19:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

De vanliga promenaderna är inte så poppis hos Nemo just nu, det blir bara en liten kort promenad vid 09,00 och 19,30. Sedan ligger han mest i skuggan och inomhus på våra klinkersplattor i hallen och köket.
          Vi har väldigt varmt inomhus just nu bor i ett dåligt isolerat tegelhus så väggarna värmer. Har ca 29-32 grader + inomhus trots öppet runt om där skuggan är.

På dagtid kyler han av sig i sin pol ca 5-15 ggr/dag beroende på vad han gör. Har en vanlig pol som finns att köpa för barn runt 3 meter och 68 cm hög, där hoppar han i när kan känner för det. Ska försöka att hinna med att ta kort men det går så snabbt när han hoppar i så man hinner knappast.

Här åskade det lite i går kväll men det blev inte svalare för det och nu är det en hemsk värme, vet inte om man kan sova i natt heller. Föregående natt var helt omöjligt förän fram på småtimmarna.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon