Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rasp i halsen utan allergi, Kan man få det av pollen?
          Christa
          Inlägg 10-07-2010, 11:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Nu har det hänt två gånger på samma plats att det retar precis där luftstrupen börjar. Jag cyklar uppför en brant backe och så en kilometer till och stannar vid en sjö med lite ängar och väntar in min sambo.

Efter att jag hoppat av cykeln och utan att vara andfådd så har det plötsligt börjat reta väldigt ungefär vid struplocket.

Första gången trodde jag att jag andats in något skräp men när det hände igår igen på samma ställe så blev jag betänksam. Det blev bättre när vi cyklade genom skogen men retade fortfarande när vi kom hem. Känns lite konstigt idag också.

Luften är ju väldigt torr och det är mycket pollen i luften. Kan man få besvär av pollen utan att vara allergisk?

Hoppas att jag inte håller på att utveckla allergi. Hur märker man det?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fuchsian
          Inlägg 12-07-2010, 19:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Där du, Stintan, gav mig svaret och de andra som spånade om ozonlagret. Jag är astmatiker, men brukar inte ha beskymmer med det så här års, våren och vissa djur kan påverka mig samt om man har varit risig en längre tid i luftrören och de har inte hunnit att läkas.
          Detta ska jag säga till gubben som klagar om min dåliga kondis! Efter vistelsen i Vadstena, har jag börjat rensa i trädgården under tider där skuggan har legat på. Annars är det så jädrans hett.
          Tänker börja cykla så fort det blir väder till det, har saknat det för vi har så fina cyckelvägar och det är en motionsform som jag gillar under den varma tiden.
          Ack, jaa.... så fick jag reda på det, tack, ni som har orkat kolla vädret .... sweatingbullets.gif ... Fuchian ....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 02:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon